sahabat blogger

Friday 2 December 2011

Mesin Mencipta LESUNG PIPIT..

Assalammualaikum wbt.

Salam petang jumaat. Tetiba petang ni nak cerita pasal lesung pipit.
Adushhh..betapa comey + manis + hensem la sungguh insan yang dikurniakan Allah ni berlesung pipit. Sampai kadangkala mendetikkan kecemburuan dalam hati ni bila melihat orang tu tersenyum. 
Jeles jeles.

Tengah menggogle info, tetiba terjumpa la plak article pasal sorang wanita ni yang berjaya mencipta mesin lesung pipit. Ianya direka ole Isabella Gilbert Rochester dari New York pada October 1936. Alat tersebut sebenarnya merupakan peranti yang sesuai muka (face-fitting spring) yang memegang dua tombol kecil yang akan menekan pipi kedalam bagi membentuk lesung pipit.
Hebat sungguh!! Dari zaman dulu2kala lagi dah terciptanya mesin ini, walaupun agak pelik je rupanya.




Hahaha.. ada sesiapa yang nak mencuba mesin mencipta lesung pipit ini?

Kalo berani, sila kan la.. Ngeh Ngeh Ngeh..

Kalo ikut petua traditional, banyak cara yang rasa2nya bole digunapakai untuk mencipta lesung pipit.
Petua traditional ni adakalanya boleh pakai, tapi kadang2 tak berkesan gak. Tapi tak salah kita mencuba kan? Tambah lagi kalo ianya tak mengeluarkan sesen kos pun.
Jom kita try (bagi yang tak berlesung pipit lagi je. Yang dah ada tu, jangan nak cuba plak, kang nampak mcm pelik la plak, tetiba muka korang tu ada sampai 3-4 lesung pipit plak.. heheheh)

Versi baby: 
(Kalo kalian  ingin mempunyai bayi yang berlesung pipit buatan, ada satu petua yang dikatakan telah terbukti khasiatnya)
Caranya: Tekanlah kedua pipi bayi yang baru lahir itu dengan ujung cili merah selama 30 saat. Lakukan selama 1 minggu berturut-turut setiap pagi. Dengan cara itu, niscaya lesung pipitnya akan terbentuk dan nampak dengan lebih jelas. (Tapi jangan la tenyeh kuat2 sangat, pedas tu, kang pijar la plak si kecik tu)


Versi dewasa: 
Ambil daun betik yang tua dan tumbuk hingga lumat. Perah hingga keluar airnya. Ambil hampasnya dan sapukan pada pipi. (Tapi tanda la dulu part kat pipi mana yang korang nak bentuk lesung pipit tu)


Selamat mencuba bagi yang nak sangat mendapatkan lesung pipit tu. 
Usaha tangga dan escalator kejayaan anda.


Nota kaki:
Kalo ada yang berani cuba mesin pembentuk lesung pipit tu, dan hasilnya sukses, rodger la aku ni yek. Aku pun nak gak try sama. Hahahaha...


1 comment:

EkinTheGiftDragon said...

ade yg dh cube ke petua untuk org dewasa? menjadi tak ? :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...